Friday, October 10, 2008

4.10.2008 - The Wedding - Pt 2

Tiket tol selamat di genggaman, maka meluncurlah kenderaan yang dipandu di lebuhraya PLUS. Melewati sempadan negeri, Selangor dan N Sembilan, jam di kereta menunjukkan masa memihak kepada kami. Masih punya waktu untuk sampai ke Sg Buluh sebelum acara dimulakan. Takut tersekat di jalan, maka kami memilih untuk mengguna Kerinchi Link, walaupun lebih belanja tol!

Tepat 10.50pg, kami tiba di Masjid Sg Buloh. Ehh...mana rombongan pengantin ni? Betulke masjid ni? 'Telefon opah, tanya masjid mana?'. 'Betul, opah kata masjid kat Econsave!' balas anak gadis. Selesai Tahiyatul masjid dan Dhuha, masih juga rombongan belum muncul... Hp berdering. Nombor pengantin di skrin telefon. 'Kak dah sampai ke?' 'Dah lama dah. Awat lambat ni?' 'Ada tukar duit tak? Kami on the way ni.' Dari jauh kelihatan kereta pengantin.... Tekan minyak nampaknya...nasib tak terlepas lorong ke masjid.

Hai, Tuan Kadi sudah sampai. Ahli rombongan lain belum sampai.. Selang beberapa minit, yang lain pun tiba. Alhamdulillah.

Dayang Yah membawa dulang cincin sementara Dayang Akak bertugas mengambil gambar. Dayang Mak pulak bawa fail. Kami pun memasuki ruang solat masjid untuk acara yang dinanti-nanti.
Bersambung.....

No comments: